Karine Dubois-Comtois

Chercheuse régulière
Hôpital en santé mentale Rivière-des-Prairies

-Professeure titulaire, département de psychologie, Université du Québec à Trois-Rivières
-Directrice, Groupe de recherche et d’intervention auprès des enfants vulnérables et négligés (GRIN)
-Chercheure régulière, Centre d’études interdisciplinaires sur le développement de l’enfant et la famille (CEIDEF)
-Psychologue, Clinique infantile, Hôpital en Santé Mentale Albert-Prévost (HSMAP), CIUSSS-NîM

Dubois-Comtois K, Pennestri M-H, Bernier A, Cyr C, & Godbout R. Family Environment and Preschoolers’ Sleep: The Complementary Role of Both Parent. Sleep Medecine. 2019; https://doi.org/10.1016/j.sleep.2019.03.002

St-Laurent D, Dubois-Comtois K, Milot M, & Cantinoti, M. Intergenerational continuity of child maltreatment among low-income families: The roles of childhood maltreatment characteristics, maternal psychological functioning and family ecology. Development & Psychopathology. 2019; DOI: 10.1017/S095457941800161X

Tarabulsy GM, Dubois-Comtois K, Baudry C, Moss E, Roberge A, Savage L-E. …. A case study illustrating the use of an attachment video-feedback intervention strategy. Journal of clinical psychology 2018; 74(8), 1358-1369.

Dubois-Comtois K, Cyr C, Tarabulsy G M, St-Laurent D, Bernier A, Moss, E. Testing the limits: Extending attachment-based intervention effects to infant cognitive outcome and parental stress. Development and Psychopathology 2017; 29: 565-574.